تبلیغات
مطالب گوناگون - ضعف سیستم ایمنی با مصرف این خوراکی ها
 
مطالب گوناگون
ارائه مطالب مختلف ،تصاویر جذاب وآرامش بخش و...
درباره وبلاگ


شما بینندگان محترم مدیران واقعی این وبلاگ هستید زیرا اگر شما نباشید خود بخود این وبلاگ جایگاه و اعتبار خود را از دست می دهد لذا خوشحال میشوم مطالب ارسالی شما عزیزان را به نام خوتان در وبلاگ ثبت نمایم .

پست الکترونیک:

alifarzad37@yahoo.com


مدیر وبلاگ : علی فرزاد
مطالب اخیر
نویسندگان

باورتان می شود:

 این مواد غذایی سیستم ایمنی را ضعیف  کند؟

1 –  قند
قند بی دلیل توسط متخصصین سلامت بدنام نشده، ماده‌ای که ارزش غذایی آن صفر است و با پوسیدگی دندان و ایجاد مشکل در مغز در ارتباط است. سوزان لوین مدیر آموزش‌های تغذیه‌ای در کمیته پزشکان می‌گوید، قند خون بالا همچنین قابلیت گلبول‌های سفید میکروب‌کش خون را در از بین بردن باکتری‌ها و ویروس‌ها پایین می‌آورد. همچنین لوین توصیه می‌کند که از خوردن غذاهای فراوری‌شده، به دلیل میزان قند بالای آنها، در فصل آنفلوانزا خودداری کنیم.
(آبنبات، شیرینی‌ها، سودا و بیشتر غذاهای بسته‌بندی جزو این غذاها هستند.). البته گفتن این حرف از عمل به آن ساده‌تر است. انجمن قلب آمریکا می‌گوید آمریکایی‌ها روزانه ۲۰ قاشق چای‌خوری قند مصرف می‌کنند. باید چه کار کرد : غذاهایی حاوی فیبر بالا مثل برنج قهوه‌ای، عدس و نخود می‌توانند میزان قند خون را تنظیم کنند و سیستم ایمنی را در وضعیت بهتری قرار دهند.
2 – غلات و نان سفید
به گفته Kathie Swift متخصص تغذیه، کربوهیدرات‌های ساده موجود در رژیم غذایی روزانه به « سونامی قند » کمک می‌کنند. او می‌گوید « افراد معمولی در حال غرق شدن در شکر هستند. » طبق نظر او غلات فراوری‌شده در صبحانه و نان‌ها در هنگام هضم به سرعت به گلوکز تبدیل می‌شوند.نمی‌توانید از غلات صبحانه و نان تست دست بکشید؟ ابَرغذاهایی مثل ارزن، گندم سیاه و … اکنون به صورت غلات صبحانه و نان به راحتی در دسترس هستند. صبحانه دیگری که ایمنی را تقویت می‌کند : نان جو به همراه موز و دارچین، و کمی روغن بادام ارگانیک.
3 – غذاهای چرب
دلایل زیادی برای حذف غذاهای سرخ‌ شده از رژیم غذایی وجود دارد، این هم یک دلیل دیگر: غذاهای پرچرب اثر منفی بر روی پاسخ بدن به عفونت‌ها دارد. محققین Patricia Maki و Paul Newberne دریافته‌اند که چاقی و رژیم غذایی پر از چربی مقاومت بدن را نسبت به بیماری‌های عفونی کم می‌کند و احتمالاً حساسیت به ابتلا به برخی از انواع سرطان را هم بالا می‌برد. Swift پیشنهاد می‌کند که استفاده از گوشت‌های حیوانی دارای چربی بالا را با عدس، لوبیا و پروتئین گیاهی جایگزین کنیم.
4 – لبنیات
Levinمی‌گوید بسیاری از محصولات لبنی، مثل ماستی که از فروشگاه می‌خرید، حاوی میزان زیادی قند هستند. همچنین ارتباط مستقیمی بین لبنیات و سلامت دستگاه تنفسی وجود دارد. Gary Null در دایره‌المعارف کامل شفای طبیعی می‌گوید پنیر، شیر، بستنی، و دیگر محصولات لبنی می‌توانند انباشتگی شش‌ها را تشدید کند که باید از آن اجتناب شود.

دکترسلام

منبع:نیك صالحی





نوع مطلب : تغذیه، سلامت، 
برچسب ها : لبنیات، ماست، چربی، غلات، قند، شكر،
لینک های مرتبط :
 
لبخندناراحتچشمک
نیشخندبغلسوال
قلبخجالتزبان
ماچتعجبعصبانی
عینکشیطانگریه
خندهقهقههخداحافظ
سبزقهرهورا
دستگلتفکر





صفحات جانبی
آمار وبلاگ
  • کل بازدید :
  • بازدید امروز :
  • بازدید دیروز :
  • بازدید این ماه :
  • بازدید ماه قبل :
  • تعداد نویسندگان :
  • تعداد کل پست ها :
  • آخرین بازدید :
  • آخرین بروز رسانی :
امکانات جانبی
 
 
بالای صفحه