تبلیغات
مطالب گوناگون - یازده ماده غذایی ضد درد و التهاب
 
مطالب گوناگون
ارائه مطالب مختلف ،تصاویر جذاب وآرامش بخش و...
درباره وبلاگ


شما بینندگان محترم مدیران واقعی این وبلاگ هستید زیرا اگر شما نباشید خود بخود این وبلاگ جایگاه و اعتبار خود را از دست می دهد لذا خوشحال میشوم مطالب ارسالی شما عزیزان را به نام خوتان در وبلاگ ثبت نمایم .

پست الکترونیک:

alifarzad37@yahoo.com


مدیر وبلاگ : علی فرزاد
مطالب اخیر
نویسندگان
یازده ماده غذایی ضد درد و التهاب

یازده ماده غذایی ضد درد و التهاب

1- گیلاس
دکتر نیر مورالیدهارن دکترای رشته تولیدات طبیعی و شیمیایی از دانشگاه ایالت میشیگان دریافته است که عصاره گیلاس ترش در کاهش التهاب ده برابر مؤثرتر از آسپرین است. برای این منظور، روزی دو قاشق غذاخوری عصاره غلیظ شده کافی و مؤثر می باشد. البته مصرف عصاره گیلاس شیرین نیز به همین منظور بی تأثیر نیست.

2- توت سیاه
 

3- تمشک
 

4- زغال اخته
 

5- توت فرنگی
 

مدتی بعد دکتر نیر، همان ترکیبات ضد درد را در توت سیاه، تمشک، زغال اخته و توت فرنگی یافت.

6-کرفس و دانه های کرفس
 

دکتر دوک جیمز نویسنده کتاب داروشناسی سبز بیشتر از 20 نوع از ترکیبات ضد التهاب را در کرفس و دانه های کرفس پیدا کرده است که از آن جمله ماده ای به نام آپیجنین( Apigenin) می باشد که عملکرد ضد التهابی قوی دارد. می توان دانه های کرفس را به انواع سوپ و خورش اضافه کرد و یا از آنها به عنوان جایگزین در بسیاری از دستورالعمل های آشپزی استفاده نمود.

7-زنجبیل
 

زنجبیل سبب کاهش درد ناشی از پروستاگلاندین ها در بدن می شود که در هندوستان به طور گسترده برای درمان درد و التهاب مورد استفاده قرار می گیرد. محققین هندی با مطالعه بر روی افرادی که از دردهای عضلانی رنج می بردند، به این نتیجه دست یافتند که مصرف زنجبیل سبب بهبود این افراد می شود. دوز یا مقدار پبیشنهادی زنجبیل بین 1000-500میلی گرم در روز می باشد. البته چنانچه از داروی خاصی استفاده می کنید، با پزشک خود در مورد تداخل داروهای گیاهی مشورت نمایید.

8-زردچوبه
 

زردچوبه (ریشه عربی آن کورکوما می باشد) ادویه ای زرد رنگ است که معمولاً در پودر کاری هندی استفاده می شود. طبق تحقیقات انجام شده، اثر ضد التهابی آن بسیار بیشتر از داروهای استروئیدی در درمان التهابات حاد می باشد. عنصر یا عامل اصلی درمان، همان کورکومین است. همچنین تحقیقات نشان داده اند که کورکومین درد را از طریق مکانیسم مشابه با داروهای بازدارنده متوقف می کند.

9-ماهی های چرب و روغن ماهی
 

بسیاری از ماهی های چرب مثل سالمون، مکرل و هرینگ دارای اسیدهای چرب با ارزش امگا-3 می باشند. امگا-3 در بدن به مواد هورمون مانندی تبدیل می شود که به کاهش درد کمک می کنند، بنابر اظهارات دکتر آلفرد داستین برگ، متخصص روماتیسم در انستیتو ملی سلامت، روغن ماهی عاملی ضد التهاب است که از طریق سرکوب نمودن سایتوکین های رها شده، مستقیماً بر روی سیستم ایمنی عمل می کند. این مواد به عنوان تخریب کننده مفاصل شناخته شده اند. بسیاری از مطالعات دیگر نیز نشان داده اند که خوردن مقدار متوسط ماهی یا روغن ماهی سبب کاهش درد و التهاب(به خصوص در افرادی که از آرتریت رنج می برند) می شود.

10-دانه و روغن کتان
 

دانه های زمینی تازه کتان و روغن فشرده سرد شده آن، شامل مقدار فراوانی از اسیدهای چرب شناخته شده مثل امگا-3 می باشند. با روغن کتان غذا نپزید، چرا که به بدترین شکل عمل می کند و اثرات تحریکی بر بافت های بدن دارد و سبب درد می شود.

11-گردو و روغن گردو
 

گردو و روغن گردو نیز شامل اسید چرب امگا-3 می باشند که ضد درد و التهاب است.
بنابر مطالب گفته شده، غذاها واقعاً بهترین درمان برای درد هستند.

یازده ماده غذایی ضد درد و التهاب

منبع:نشریه ی دنیای تغذیه، شماره 99



نوع مطلب : تغذیه، گیاهان دارویی، سلامت، 
برچسب ها : ضد التهاب، کرفس، گیلاس، ماهی چرب،
لینک های مرتبط :
 
لبخندناراحتچشمک
نیشخندبغلسوال
قلبخجالتزبان
ماچتعجبعصبانی
عینکشیطانگریه
خندهقهقههخداحافظ
سبزقهرهورا
دستگلتفکر





صفحات جانبی
آمار وبلاگ
  • کل بازدید :
  • بازدید امروز :
  • بازدید دیروز :
  • بازدید این ماه :
  • بازدید ماه قبل :
  • تعداد نویسندگان :
  • تعداد کل پست ها :
  • آخرین بازدید :
  • آخرین بروز رسانی :
امکانات جانبی
 
 
بالای صفحه